“Het koningshuis mag jou niet”

“Koningshuis mag jou niet” zei een buurman die deze blog kent en nieuw bijbehorend twitter account, om wat jij allemaal schrijft, dat vinden ze niet leuk.

Weten ze überhaupt wel wat ik schrijf? Anders klopt het wel dacht ik bij me zelf maar ik heb alleen gebruik gemaakt van mijn vrijheid van meningsuiting. Al was dat verboden dan had ik me daar aan gehouden. Maar ik ben wel een beetje gecriminaliseerd en gepsychiatriseerd om mijn mening. Terwijl je mening geven in dit land geen criminele daad is. Dat is toch vreemd.

Het is natuurlijk überhaupt al grappig mijns inziens dat het koningshuis mij zou kennen. Maar dat komt misschien omdat ik heb aangegeven me bedreigd te voelen en daar heeft hij misschien conclusie aan verbonden dat ik dan ook wel wat gedaan moet hebben en zij mij dus moeten kennen. Mogelijk ook omdat ik bekend zou staan als ‘eenzame gek’ zonder aanleiding overigens mijns inziens.

Maar dat ze me mogelijk kennen klopt ook wel een beetje. Ik heb ooit brieven aan Beatrix geschreven over mijn situatie waarop ik een standaard antwoord kreeg dat het doorgestuurd werd naar ministeries met wederom een standaard nietszeggend antwoord. Daardoor mogelijk in de “picture’ gekomen. En daarna door mijn blog en twitteraccount AIRVD die ik overigens verwijderd heb. En uiteraard om mijn blogs die ik vaak schreef n.a.v Micha Kats artikelen. Dat heeft me die hele Swapichou stalking opgeleverd.

Ik blijf erbij dat ik dacht dat het goed was en dat wat ik aankaartte misstanden waren. Ik heb geen kwade bedoelingen gehad, uiteraard kon men dat wel zo opvatten. Maar anno 2017 hebben we toch gelijk gekregen. Justitie is helemaal geperverteerd, overal grootschalige fraudes wat ons inziens gevolg is van die aangekaarte perverting. Wat we over het Koningshuis schreven viel ook onder vrijheid van meningsuiting. Wat ik wel nu nu inzie is dat je hier met een institutie te maken hebt die makkelijk doelwit kan zijn van laster en dat je daarmee uiteraard voorzichtig moet zijn. Want bepaalde beschuldigingen hoe plausibel die ook lijken te zijn kunnen achteraf toch laster zijn, denk aan chantage. Maar dan is schade al geschied. En dan ben je uiteraard wel kwalijk bezig.

Maar ik ben ook geen opgeleide journalist maar gewoon een blogger.

Ik heb in ieder geval mijn excuses aangeboden aan prinses Mabel voor de blogs over Friso toentertijd en mogelijke tweets, weet dat niet precies. Voor Mabel heb ik grote bewondering hoewel dit waarschijnlijk ook niet op prijs wordt gesteld kan ik daar niks aan doen. Ik ben niet eens met wat ze allemaal vind maar vind persoon leuk en wat ze allemaal doet.

Koning zou ik ook een brief willen schrijven met excuses maar niet over de misstanden die ik heb aangekaart, daar kan ik geen excuses over aanbieden. Wel over eventuele overlast die ik veroorzaakt heb door mijn ondoordachtzaamheid, dat vind ik zelf vervelend mocht dat zo geweest zijn.

Misschien verbeeld ik me ook veel meer en kennen ze me niet eens.

Voor de rest blijf ik erbij dat dingen die ik persoonlijk niet vind kunnen dat daar over getweet en geschreven mag en moet kunnen worden.

Geef een reactie

